fredag 11 mars 2011

Mina koppar

Nej, det här är ju mycket riktigt ingen kopp. Däremot är det väldigt mysigt att servera kaffe, eller varför inte te, ur en tjusig kanna! Perfekt för frukost på sängen för två, eller en förmiddag med pluggande

Den här kannan är inköpt på loppis för 80 kronor. Jag kunde bara inte låta bli att köpa den, den trevliga texten "Ida Olsson" passade mig allför väl eftersom det var precis vad min farmor hette. Jag kommer inte ihåg henne så bra, men kanske gillade hon att dricka kaffe ur fina kaffekoppar! Kannan kommer från Uppsala Ekeby Karlskrona, och ett trevligt tidsfördriv är att filura på var den har bott innan. På ett café vid namn Ida Olsson? Eller hette ägarinnan så? Vem var det egentligen som beställde den? Jag har en speciell kärlek till "specialbeställt" porslin, det som har särskild dekor som text eller en logga på


Inga kommentarer: