måndag 6 februari 2012

Melodifestivalen 2012, deltävling 1

Och årets melodifestival är igång! Som vi har längtat. Eftersom lördagen spenderades på ett annat mycket trevligt sätt var det igårkväll dags för att i sällskap med nybakade semlor och trevliga vänner se och tycka om årets första deltävling. Vi var inte helt eniga, men vi kunde alla hålla med om att Loreen var väl värd en finalplats. Själv tycker jag att det var en bra låt, med ett fantastiskt nummer! Hon har ju dessutom en röst så vacker och stadig som en klippa. Som Hanna sa - "den här skulle lika gärna kunna vinna hela tävlingen. Och då är det bara första deltävlingen". 
Jag tyckte Abalone Dots var bättre än en plats näst sist, men tydligen är vi inte så många i schlagersammanhang som uppskattar folkmusiktonerna. 
Upprörda blev vi av både Torsten Flinck och Sean Banans framgångar, och varje år ska meningen utbristas: "vad är det för fel på Svenska folket!?". Men vi vilar ju som tur är på demokratins stadiga grund, och då får var och en tycka som dom vill.
 Sammanfattningsvis kan man ju lugnt säga att startfältet var brett och varierande, vilket jag tycker är trevligt. Ledartrion skötte sig även bra, men jag hade önskat mig lite roligare mellanakter och artistpresentationer

Inga kommentarer: