onsdag 4 april 2012

Rensning


Då och då får jag ett "ryck". Jag rensar! Rensar och sorterar i lådor, i pärmar, i garderober och skåp. Min mor brukar dra en suck när detta ryck går ut över hennes skåp, eftersom då kan inget hejda mig och på något vis blir alla andra runtomkring också involverade. När jag bodde där hemma och skulle ta tag i tidningssorterandet satt mamma på en stol och sa "släng" eller "spara". Helt okej arbetsfördelning för min del
I dagarna går detta ryck igen, och den här gången har gamla kvitton i massor fått stryka på foten. Jag har hittat kvitton samlade på sammanlagt fem olika ställen från så långt tillbaka som 2006. Även papper som gamla räkningar har dragits med. Även vid tillfällen som dessa drabbas jag som så ofta annars lätt av nostalgi, när jag håller kvittot i handen från den allra första gången då jag träffade min käresta på en pizzeria med några andra vänner. Eller räkningar som har mitt gamla efternamn på sig. Eller kontoutdrag från när jag bodde i Stockholm. Denna nostalgiska läggning är ibland ganska opraktisk faktiskt

Inga kommentarer: