söndag 21 oktober 2012

Fyndlåda

  Igår tog jag bilen på en tur till Hedemora för att prova lyckan i dess second handbutiker. Jag kom hem med en påse fylld med inköp. Ett av köpen var den här lilla lådan som ser ut att ha tillhört ett näpet skrivbord eller en chiffonjé


Från början tänkte jag "men det här var väl ändå lite väl, en ensam låda kan man väl inte sälja". Men sen kom jag på att den skulle vara perfekt att ha på köksbänken till att förvara byttor med salt och olja och sådant i. Så kom det sig att det var jag som köpte den lilla lådan

Det är perfekt att ha den lilla kryddlådan nära till hands när man ska laga mat. Idag stod kikärtsgryta på menyn. Till mitt sällskap hade jag Kockarnas kamp på TV4Play och med en god gryta i magen tog jag en långpromenad längst älven på en lövbelagd väg. Ungefär så som en ledig höstdag ska vara


Inga kommentarer: