måndag 14 juni 2010

Om sommaren..

Att äta frukost på solvarma bron och läsa Ljusnan. Dra upp envisa hallonbuskar och brännässlor. Skörda rabarber. Gå promenader på skogsbilvägarna och dra in doften av varm skog. Äppelträd och syrener som blommar. Flytta fåren till vallen. Läsa böcker jag valt helt själv. Hämta posten barfota. Ta en stilla rodtur på en spegelblank sjö. Plocka smultron i slänten. Dricka starkt kokkaffe ur vida skira rosenkoppar. Gå på dass. Plocka liljekonvaljer. Gå på auktion och äta knäppkorv. Traska runt i stövlar och inte bry sig om att bli skitig. Fika på Kägelholmen.

1 kommentar:

Emma sa...

kul att även du har en blogg och att du hittat till min.
ja voxna auktioner är helt underbart, köpte med mig en liten glasask hem. men min mor som ska öppna affär köpte desto mer..
ida pratade om din och hennes loppisrunda och lovade mig att följa med i år :)