tisdag 3 juli 2012

Loppisbesök


På en gata bara ett stenkast från vår lägenhet ligger ett gammalt rött hus med vita knutar, fönsterluckor och en övertäckt bil på tomten. Huset ser fallfärdigt ut, är helt tomt och fantastiskt vackert! Var gång jag går förbi det kastar jag längtansfulla blickar och utbrister: "Åh, tänk om jag fick komma in och se det där huset!". Så kom den dagen då jag fick det. En dag satt det en lapp på staketet som sa att nyfikna och  onyfikna fick komma på loppis dit. Till "Gammhuset på Tallbacken". Tyvärr blev vi inte beviljade tillträde till hela huset, men det lilla jag såg vittnade om sekelskifteshusets storhetstid. På grund av att jag upptäckte loppislappen lite för sent hade de redan haft öppet tidigare och sålt ganska mycket men helt tomhänt gick jag inte därifrån. Dessa charmiga CAP-burkar köpte jag för 20 kronor styck. Också fick jag ju äntligen se huset från insidan! 

Inga kommentarer: