onsdag 4 augusti 2010

Från den ljusa sidan

Tiden går sin gilla gång. Jag tycker att jag mest jobbar, fastän det är också trevligt. Nu är jag hemma på en kortvisit, jag har en delat tur, vilket innebär att jag jobbat förmiddagen och nu är hemma på ett brejk innan jag börjar igen 15.45 ock jobbar hela kvällen. Det känns lite happigt att bara hinna hem för att äta och sova lite middag och sen iväg igen. Hela dagen går åt till jobb, men å andra sidan går det bra och det ger ju i slutändan ganska bra betalt! Det gäller att se saker från den ljusa sidan.
Jag har nu kommit fram till att näst efter meteorologer måste hemtjänstpersonal vara den yrkesgrupp som pratar mest väder! Och alltid finns det något att kommentera, "idag är det regnigt, idag blir det sol, det ser mörkt ut på himlen, blir det åska måntro?". Men hur ser vädret ut idag då egentligen? Jo, vid kusten skulle det komma mycket regn, och det är väldigt hängigt här också, men än har det bara kommit några droppar. Och det har jag sagt några gånger redan idag

Inga kommentarer: