tisdag 10 maj 2011

Flitig som en myra...


Med mitt hårt förvärvade eftermiddagskaffe (jag hade ingen mjölk och paniktinade en djupfryst liter att ha i kaffet) i handen väntar jag nu på att degen som jag satte ska jäsa klart så den kan förvandlas till härliga matbröd. Efter att frysen ekat tomt på hembakt ett bra tag är det skönt att äntligen få sätta händerna i en fin deg. Som student på universitetet blir man bortskämd med att kunna jobba så mycket hemifrån, något man uppskattar än mer då man är ute på praktiken och inte är hemma förrän på eftermiddagen. Nu börjar mitt jobb med rapporten på allvar, och därför kan jag ibland få njuta av tystnaden härhemma och känna kreativitetens ådra rusa. Nej, nu ska jag ta tag i den här rapporten som ska avsluta denna termin, tillsammans med praktiken. Jag tror att jag ska svepa en filt runt mig och sätta mig på balkongen och jobba. Jag tror jag är den ende som idag tycker att Umeås väder är aningen för kallt, för var man är går knatar människor runt i sandaler och t-shirt. Å hej, här kommer jag med jacka och vantar!

Inga kommentarer: