måndag 1 november 2010

Hufvudstaden

Ibland får jag en sån längtan till Stockholm. En stor och vacker stad, en verklig sommarstad. En stad som kan skrämma mig, men som även fascinerar och varierar. Jag trivdes väldigt bra där! Ibland får jag tillgång till att läsa kulturdelen i DN, och då blir längtan stor. Jag vill gå på museum, gå på stadsteatern, gå förbi NKs skyltfönster som flödar av kreativitet, äta smörbullar från Gateau, ta en långsam promenad genom gamla stan, åka spårvagn till Waldemars udde, spana in miljonvillorna på Djursholm, prova spännande smaker i Hötorgshallen, äta ljuvlig glass på Montis, gå vilse på Åhléns City, åka röd linje mot Mörby Centrum, kryssa längst gatorna och besöka Stadsbiblioteket. Listan kan göras lång på det du endast kan göra eller uppleva i Sveriges huvudstad Stockholm

Inga kommentarer: