onsdag 16 november 2011

Njutning för gom och öga


Sådant pillrigt jobb som att göra praliner har jag aldrig gett mig på. Däremot blev det praliner av det som var tänkt som cake pops, så nu har jag hittat ett sätt att göra praliner som jag faktiskt mäktar med! De cookies som legat någon dag för länge och mist sin saftighet krasades sönder i småbitar och blandades med Philadelfiaost tills det bands ihop, och rullades till bollar som doppades i smält choklad. 
Sedan avnjöts de på tjejkväll, från en söt glasskål på teakfat som nyinförskaffats för ynka 2 kronor på NCB i Gottne. Rena njutningen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Perfekt ide för dig att göra som julklapp till alla du känner.

Ida Karsbo sa...

Det slutade så för dig med :) jag skulle prova de trevliga cake pops till astrids födelsedag men det blev bara joll. Men dina såg goooda ut.

Fröken Embretsén sa...

O ja, mycket bra present och julklappsidé! Vilken tur att misslyckanden kan bli så goda :)