onsdag 20 oktober 2010

Att strukturera om

Det är så typiskt! Just den här tiden då man ska gå och lägga sig och borde vara trött, då sätter kreativiteten igång med full kraft. Jag kan berätta en sak om mig själv, och det är att jag tycker om att möblera om. Har alltid gjort. Kånka och bära möbler, flytta på grejjer, vrida och vända tills det ser ut som man vill. Tills det skapar harmoni, då färger och former går ihop. Jag byter ofta och gärna ut det som står i hyllor och skåp, och helst av allt skulle jag vilja ha alltsammans framme samtidigt. Men då skulle det antingen behövas ett stort stort hus, eller så skulle det se ännu mer ut som ett museum. Det konstiga med den här kreativiteten och lusten att pyssla är att den alltsom oftast infaller på kvällen, sent och precis innan man måste gå och lägga sig. Ibland ibland går det bara inte att sova för att en snilleblixt slår till om hur bra den där lilla vasen skulle passa ihop med ljuslyktan på fönsterbrädan, och då måste jag smyga mig upp och leta fram den lilla vasen och se om det ser lika bra ut i verkligheten som i tanken. Eller byta plats på kopparna och kannan i hyllan, för att det helt enkelt skulle vara ett trevligt ombyte. Ikväll har jag bytt örngott på kuddarna och möblerat om lite kaffekoppar, och nu har jag insett att jag måste återvända till verkligheten. I morgon är en annan dag, och den vill jag helst möta någorlunda pigg

Inga kommentarer: