tisdag 19 oktober 2010

Kippande efter luft


Jag går just nu igenom en period av grym intensitet, där mycket ska göras och mycket ska pressas in på dygnets, som det känns, alltför få timmar. Speciellt är det skolan som spökar, med inlämningsuppgifter och skrivande och läsande och förberedande. Därutöver händer det en massa roliga skoj saker som mötesledande, festfixande med mera. Det är så att säga knökfullt, och den senaste veckan har jag inte lyckats pressa in ens ett besök på IKSU. Men vinden vänder så sakterliga, idag har jag fått hopp om framtiden och en kort andningspaus ovanför ytan. Jag har lämnat in uppgift, skrivit, läst och prickat av. Puh! Än finns det mycket kvar att göra, men det känns lättare och lättare. Med detta långa och otroligt ointressanta uttalande om min höga arbetsbelastning vill jag alltså komma fram till följande: Det är roligt när det händer saker, och ännu roligare blir det när man känner att man har kontroll och även hinner med att njuta av tillvaron! Få njuta frukterna av sitt arbete!

Inga kommentarer: