söndag 17 oktober 2010

Jag är tillbaka

Tillbaka efter ett par sköna dagar med mycket god mat och gemenskap i en väldigt härlig familj. Många skratt! Att sjunga gick också bra, och mitt ute i det lilla Gottne stöter jag på "Edsbybor". Jag drog även på mig spenderarbyxorna och shoppade loss på Gottnes egen second hand NBC, ett ställe väl värt ett besök. Bilder på mina fynd utlovas. För att få någon ordning vill jag först visa vad jag inhandlade på Erikshjälpen i Edsbyn förra helgen. En liten skål i "fattigmanskristall" som fick bli ett litet stilleben med ett par vita julgranskulor, och en söt liten väska som andas 50-tal. Good stuff som vi säger i Amerika, som C sa.



Dagens sista notering: Vår tvättmaskin har brakat ihop, hittills har vi varit välsignade med att ha en placerad centralt i köket. Nu blir vi förpassade till tvättstugan, och efter kvällens avsnitt av Ensam mamma söker kan vi finna en mening i varför detta hände. Tvättstugan är nämligen ett perfekt ställe för vardagsromantik!

1 kommentar:

Carro sa...

JA! I en av mina dagdrömmar har jag mött min framtida pingstknutsman i just tvättstugan. En trevlig dröm måste jag säga. Hoppas han dyker upp och räddar dig ur mörkret där nere ;)