tisdag 5 oktober 2010

Bull-full

Igår utnyttjade jag mitt nyinförskaffade träningskort på IKSU och provade på African power dance. Det var fartfyllt, lustfyllt och glädjefyllt, så en favorit i repris är att vänta. Så roligt att få skaka rumpa å flamsa lite som man vill utan att någon tittar snett på en. Ett "mantra" från passet som etsade sig fast och som jag gått runt och diggat idag är "jag är frisk, jag är fri, jag är full av energi!".
Senare på kvällen var det dags att fylla på energiförråden i form av bullar, kanelbullens dag till ära. Vi provade en bulldeg passande våra intensiva liv, med bakpulver istället för jäst. Det blev inte alls så dumt, och tillsammans med den obligatoriska kalla mjölken infann sig stämningen. Jag citerar redaktören på VF: "Jag åt så många bullar på Kanelbullens dag att det uppstod biverkningar. Han kände sig både degig och på kanelen".

Inga kommentarer: