fredag 22 oktober 2010

Nu är det fredagsmys

Kan man våga påstå att läsekretsen av bloggen växer när hälften av alla läsare totalt är läsare från den senaste månaden? Hängde ni med? Jag har nästan tagit helg, jag har bara en inlämningsuppgift att göra klart men den är bara rolig. Jag läser en kurs i kreativ matlagning på restauranghögskolan här i Umeå, och veckans uppgift ska skickas in. Veckans uppdrag var kött och kyckling, så i onsdags lagades det diverse kycklingrätter och kalops och bjöds kollektivet på provsmakningsmiddag.

I full färd med att stycka en kyckling

Den här helgen behöver jag inte plugga nått om jag inte vill. Jag ska bara vara ledig! I alla fall från skolarbetet, ska jag säga. Imorgon firar vi vårt 10-årsjubileum i Credikollektivet, och bjuder på stor jubileumsfest med tårtkalas. Jag antar att morgondagen bjuder på en hel förberedelser.

1 kommentar:

Anna sa...

Åh, så roligt att du börjat blogga Bettan! :) Hur är allt? Fint hoppas jag? :) Kram!