lördag 25 september 2010

Det var två bagare och en smet


Kvällen är sen och jag ska strax gå och lägga mig och försöka tycka att det är mysigt att höra regnet smattra mot fönsterrutan. Mest troligt är dock att jag tio minuter senare kommer gå upp och stänga den lilla vädringsluckan för att försöka minimera ljudet.
Ikväll har jag gästat Station 19:30, pingstkyrkans samlingar för unga vuxna, och något jag kan rekommendera för er som vill ha trevligt häng, gott fika och framför allt höra Guds ord. Ikväll var det Ny i stan-special med tårtbuffé och ett helt grymt band som spelade, Verkligheten. Jag skulle bidra med en, vad som skulle blivit, en vacker kreation till buffén. Men något blev galet, den formbara frostingen som skulle omge den rosa kakan rann av på endast någon minut och fyllde fatet över bredden. Förtvivlan brände bakom mina ögon, men jag kan i alla fall nu delge mina erfarenheter; Krämig glasyr går icke att göra av laktosfri cream cheese, den blir blaskig.
Någon dag, då de dåliga minnena av det totala misslyckandet lagt sig, ska jag ta mig an kakan med nya krafter. Den finns i boken jag berättade om igår, och ser riktigt smaskig ut!

Den glutenfria tårtan med banan blev mer lyckad!

Inga kommentarer: