onsdag 22 september 2010

Rött te är för caféerfarna kulturtanter med utstickande klädstil

kan man tro, men rött te är mycket gott så här på kvällskvisten. Jag har kommit fram till att det röda roiboosteet med vaniljsmak på ICAs lösvikt är det godaste, och det är mycket billigare än det i tebutikerna. Ikväll avnjuts det ur en stor vid kopp med mycket mjölk till salta popcorn framför Idol. Jag har nyss kommit hem från min kvällsaktivitet, jag har varit på biblioteket. Oftast är det ett ställe jag rusar igenom för att snabbt låna en kursbok, eller fördriva en halvtimme av lunchen med att läsa tidningen. Ikväll gick jag dit och letade upp några trevliga böcker om inredning och loppisar, sen satt jag där och läste. Jag tycker det är så mysigt och lugnt på UB på kvällarna, och jag hann till och med bli kompis med bibliotekarien som jobbade.
Eftermiddagen ägnades åt en extrakurs jag läser, "Att tillgängliggöra kulturarv". Jag har lagt pannan i djupa veck för att reda ut frågan; vad är kulturarv? En högst intressant fråga, och nu vill jag uppmana er läsare att ge mig er åsikt. Vad är kulturarv för er?

Inga kommentarer: