måndag 20 september 2010

Valkaka till valvaka

Denna dag måste ett inlägg skrivas om detta lands politik. Igår samlades vi runt valkakan (morotskaka med choklad) för att se Armageddon. Sen undrar jag om det inte var en fortsättning på filmen, eller om det verkligen var valvakan vi såg på. Så sjukt spännande, upprörande, rörande, skräckinjagande, engagerande, protesterande! Jag bekänner färg då jag säger att glädjen över att de blå ser ut att bli kvar något grumlades över det förvånande och lite overkliga faktum att SD gjorde ett sånt framgångsrikt val. Jag vill bestämt ta avstånd från SD, och jag tycker det är bedrövligt att de fått sånt stort stöd. Jag undrar bara var deras väljare gömmer sig? Men det är klart, man kanske inte vill flagga så stort för att man röstar på dem. Med tanke på hur stor andel av folkets röster de fick måste väl någon ha röstat på dem, och jag skulle gärna vilja fråga någon av dem varför?
Vi står onekligen inför ett spännande läge i detta avlånga land Sverige. Kommer Alliansen få över miljöpartiet på sin sida? Kommer de trots vad de sagt ändå samarbeta med SD? Blir det till och med omval?

Inga kommentarer: