onsdag 1 september 2010

Lägesrapport


Ikväll håller jag på att packa upp det sista, städa och röja i mitt rum. Äntligen! De första dagarna här i Umeå har varit så hektiska, men ack så roliga, att jag inte hunnit komma i ordning riktigt. Skolan har dragit igång igen med full kraft från dag ett. Det känns roligt och spännande, trots att jag läser den tråkigaste kursen på länge!
Jag försöker ta vara på de sista skälvande flämtningarna av sommaren, fast de är få! Jag har gjort rödvinbärssaft av vinbär från gården, jobbat ihop en handfull blåbär och hittat kantareller alldeles intill elljusspåret där jag promenerar och drar in höstluft och doft av solvarm skog. Idag var det så varmt i solen att jag lutade mig m
ot en stolpe och log mot solen en stund. Ljuvligt! Men sandalerna har jag bittert fått lägga undan för i år.

Tänker att jag kanske ska leta mig till utkanten av stan, till "landet" för att få känna doften av alldeles mognad säd - något av det bästa med hösten tycker jag nog

Inga kommentarer: