fredag 24 september 2010

Matporr - låt mig förklara!


Det kallas så! Och det är en av mina favoritsysselsättningar. Vissa hänger med i vad jag menar; att få öppna en kokbok och bläddra igenom sida efter sida med vackra bilder på mat. Allt ser inbjudande gott ut, munnen vattnas och det kliar i fingrarna att få sätta händerna i en deg eller få känna dofterna spridas i köket. Att känna sig väl till mods och inspireras, det sätter igång fantasin. Den senaste i raden är Söta saker, från bloggen med samma namn. Jag fick tag i ett exemplar på bibblan, jag var den allra förste att låna den! Rekommenderas varmt

Den var så mysig och trevlig att jag satte igång en sats kakor med en gång!


1 kommentar:

Carro sa...

Wow! I know the feeling! Ah! Man fylls nästan av en frid när man får öppna en heelt ny kokbok och bara låta sig sugas in i den! Lovely!