onsdag 8 september 2010

Höstkänslor

Det var helt fantastiskt att handla idag, det känns som att jag kan klara mig i sju svåra år med en massa god mat och då betalade jag nästan ingenting! Det var bara tokbilliga rotfrukter, ännu ett skäl till att älska hösten. Så till middag dagarna framöver har jag mycket smaskigt att vänta. Pölsa med nykokade rödbetor, rotmos med ugnsbakad korv, ugnsrostade rotfrukter. Det fullkomligt vattnas i munnen! På affären lyckades jag även vara vuxen nog att köpa en bit mörk choklad med hallon istället för kexchoklad, som jag helst hade velat ha (sen satte vi oss framför tvn i kollektivet och kalasade på chokladbollar, så det gick lite i stöpet i alla fall).
Det var en fantastisk höstdag idag. Solen sken från en klarblå himmel, och det var så varmt och alldeles vindstilla. Jag gick hem ifrån stan eftersom min cykel bestämt sig för att strejka, och löven skiftar i guld och här och var på vägen frasar det under fötterna. Hösten är för underbar!

Inga kommentarer: