lördag 18 september 2010

Nattliga äventyr

Just hemkommen från kvällens bestyr, som blev riktigt äventyrliga! Först och främst är jag så tacksam för mina fina vänner, de gör mig verkligen lyckliga! Kvällen började på Station 19:30, ungdomssamling. Det fortsatte med en härligt förutsägbar romantisk komedi med en klingande Irländsktalande heting, och en mängd med godis i en källare på Haga. Utanför fönstret hörs en smäll, och vid planerad hemgång ändras rutten pga av ett söndertrasat däck. Ägarinnan till den obrukbara cykeln fick ta platsen på min pakethållare till sitt trygga hem. Vi klarade oss uppför Svingen utan att åka på bananerna. När jag och min väninna skulle skiljas vid (eller snarare mitt i) ett vägskäl blev vi bjudna av trevliga grabbar på balkongen bredvid att delta i deras fest, eftersom de saknade kvinnlig fägring på densamma. Jag tackade nej, varpå min väninna så charmant förklarade: "Alltså vet ni, jag har på mej helt fel kläder!".
Strax därefter stannas en bil endast några meter från vår vägkorsning, av en tutande bil med blinkande blåljus. Livs levande civilpoliser! På den korta återstående vägen till mitt eget trygga boende fick jag förklara vägen till stan för en äppelgnagande man, som var helt ofarlig.
Bilföraren fick åka vidare. Äppelmannen vet vi ej var han hamnade. Jag undrar vad jag i hela världen ska vittna om på mötet på söndag. Så slutar denna fredagkväll, fridens liljor!

Inga kommentarer: