onsdag 29 september 2010

Eftermiddagsbestyr

Idag är jag ledig från min praktik. Det är alltså en dag jag skulle kunna passa på att göra skolarbeten, eller överhuvudtaget göra någonting nyttigt alls. När nu klockan närmar sig halv tre och jag hittills har varit på IKSU, lagat mat och fikat med D och nu längtar ut i det soliga varma finvädret - ja då känns det som att jag lika gärna kan lägga ner mina visioner. Det blev en ledig dag. Helt mitt i veckan. Och det blev helt mitt i prick.
Jag har förresten en ny idol, Per Johansson. Han är verksamhetsledare på Glada Hudik teatern, som det nu går en serie på tv om. Jag lyssnade på hans sommarprogram i P1 i somras. Han har verkligen ett stort hjärta, han ser inga hinder och han har drömmar. Också pratar han sån härligt tjön Hälsingedialekt

Inga kommentarer: